Verzending en bezorging

Wij bezorgen in Nederland en daarbuiten. Je kiest zelf waar en wanneer. We werken samen met PostNL voor de kleine producten. De grote producten bezorgen we zelf. De beschikbare bezorgmethodes zijn afhankelijk van wat je hebt besteld en je ziet deze vanzelf verschijnen tijdens het bestellen.

Gratis verzending

Bestellingen in de webshop van Livinn Zevenaar van minimaal €50,- worden gratis thuisbezorgd in Nederland.
Bij bestellingen van grote artikelen die niet met PostNL verzonden kunnen worden en onder de €50,- rekenen we €50,- bezorgkosten voor bestellingen in Nederland en België. Helaas kunnen we deze artikelen niet op de Waddeneilanden bezorgen. Dit omdat we met eigen vervoer afleveren en de oversteek naar de mooie eilanden te kostbaar is.
In andere landen hangen de verzendkosten af van je bestelling. De verzendkosten zie je vanzelf verschijnen tijdens het bestellen of neem contact op met onze klantenservice.

Levertijd

Bij elk product op onze site vind je de indicatie van de verwachte levertijd. Deze indicatie stellen wij op basis van onze eigen voorraad en op de voorraden van onze leveranciers. Het is een indicatie, geen gegarandeerde levertijd.

Door de aangescherpte maatregelen van de overheid i.v.m. het coronavirus gelden andere levertijden dan normaal. Wij vragen je onderstaande informatie goed door te lezen.

Het aantal online bestellingen is flink toegenomen door de nieuwe coronamaatregelen. Momenteel verwerken wij veel meer orders dan gebruikelijk. Wij werken met man en macht om alle bestellingen zo snel mogelijk te versturen. Ook onze bezorgers, de pakketdiensten en onze leveranciers hebben het drukker dan ooit. Hierdoor kan de bezorging van je bestelling door PostNL enkele dagen vertraging oplopen. Ook leveringen aan ons vanuit onze leveranciers kunnen vertraging oplopen, helaas hebben wij hier geen invloed op. Dit is een uitzonderlijke tijd en we vragen hiervoor jouw begrip.

Als je meerdere artikelen bestelt met verschillende levertijden, dan wordt jouw bestelling pas verstuurd zodra we alle artikelen voor je klaar hebben staan. Houdt daarom de levertijd aan van het artikel met de langste levertijd.

Afhankelijk van de grootte en het gewicht van de bestelde artikelen, maken wij gebruik van twee soorten bezorgdiensten:

Bezorging door PostNL pakketdienst

Kleine artikelen: pakketdienst van PostNL.

Kleinere artikelen zoals lampen, klokken of plaids e.d. versturen wij met de pakketdienst van PostNL. Je ontvangt na het bestellen zo snel mogelijk een e-mail met het bericht dat we je bestelling verzonden hebben.

Ben je niet thuis om je bestelling in ontvangst te nemen dan wordt het pakket bij je buren afgeleverd. Zijn deze dan ook niet thuis dan komt de bezorger de volgende dag nog eens terug. Ben je er dan nog niet, dan levert deze het pakket af op het dichtstbijzijnde postkantoor. Daar kun je het twee weken lang afhalen. Op het niet-thuis-bericht, dat de bezorger bij je thuis achterlaat, lees je waar je je pakket kunt ophalen.

Natuurlijk doen we ons best om bestellingen op tijd te bezorgen, maar soms kan een bezorging door omstandigheden vertraagd zijn.

Tip: tijdens bestellen kun je een alternatief afleveradres opgeven. Zo kun je het pakket bijvoorbeeld op je werk laten bezorgen.

Verzendkosten binnen Nederland (incl. track and trace)

Standaard pakket: € 6,95
Groot pakket: € 13,10

Thuisbezorging van grote en/of zware artikelen

Grote artikelen: op afspraak door onze chauffeurs

Grotere artikelen (zoals stoelen, banken, kasten) en kwetsbare artikelen kunnen niet met de pakketdienst van PostNL verzonden worden. Onze eigen chauffeurs komen die bestellingen bij je thuisbezorgen. Zodra de bestelling binnen komt bellen wij voor een bezorgafspraak (meestal 3/4 dagen voor levering, wij sturen geen e-mail). Hierbij wordt ook een verwacht tijdvak voor levering aangegeven zodat je niet de hele dag thuis hoeft te wachten.

Onze chauffeurs bezorgen alleen op donderdag en vrijdag (alleen overdag).

De chauffeur is alleen, bij het afleveren van je bestelling. Heb je een groot artikel zoals een flinke kast of bankstel besteld? Dan is het een goed idee om zelf wat extra hulp bij het lossen te regelen.

Voorbereiding

– Wij rekenen op een goede bereikbaarheid van de ruimte waarin bezorgd moet wordt. Zorg er dus voor dat de route vrij is en haal kwetsbare spullen (zoals lijsten, vazen en planten) weg.
– Voor zover nodig, denk er ook aan om parket, laminaat of andere vloerbedekking met plastic of karton te beschermen tegen schade die kan ontstaan bij het verschuiven en plaatsen van de producten.
– Voor schade van welke aard dan ook, ontstaan doordat Livinn Zevenaar de producten naar binnen brengt en/of plaatst, is Livinn Zevenaar nimmer aansprakelijk.
– Let er op dat het gekochte artikel wel door de entree past.

Bezorgafspraak

– Tot 2 dagen voor de geplande bezorgdatum kan je eventueel nog een ander bezorgadres of een andere bezorgdatum afspreken met onze klantenservice.
– Zorg dat je op de bezorgdatum aanwezig bent. Ben je er niet, dan worden voor een volgende bezorging opnieuw bezorgkosten in rekening gebracht. Neem voor het maken van een nieuwe bezorgafspraak contact op met onze klantenservice.

Tot waar wordt bezorgd?

– Onze vervoerders bezorgen tot aan de eerste drempel van het bezorgadres, niet verder in de woonruimte en niet naar een etage binnen de woning, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Meubels worden niet uitgepakt en/of opgebouwd bij de bezorging door de chauffeur. En omdat hij in zijn eentje is, is wat extra hulp een must.
Bezorging op een etage wordt alleen gedaan als er een lift aanwezig is. Als deze er niet dan bezorgen we alleen op de begane grond.
РBij woningen met een gezamenlijke voordeur ̩n geen bel bij de priv̩deur, bezorging tot over de drempel van de gezamenlijke voordeur.
– Bij campings en vakantieparken wordt bezorgd tot aan de slagboom en niet op het terrein zelf.
РMochten er problemen zijn bij de bezorging, laat de chauffeur daar dan een aantekening van maken ̩n meldt het probleem binnen 24 uur aan onze klantenservice.
– Indien de producten op jouw verzoek naar binnen worden gebracht, geplaatst en op jouw verzoek uit de verpakking worden gehaald is dit op jouw risico. Wij hoeven niet aan een zodanig verzoek mee te werken.

Verzendkosten Duitsland

Postcodes:

  • Isselburg, Emmerich en Kleve = €50,-
  • Bocholt = €60,-
  • Borken, Ahaus, Gronau (Westfalen), Wesel = €75,-
  • Ruhrgebiet: Dortmund, Bottrop, Essen, Duisburg, Bochum,  Gelsenkirchen,  Oberhausen, Hagen, Hamm, Herne, Mülheim an der Ruhr = €100,-
  • Overige postcodes = €150,-

Bezorgtijden

Bekijk wanneer jouw bestelling bezorgd gaat worden. Voor pakketten die verzonden worden met PostNL gelden andere tijdstippen van bezorging dan voor grote en/of zware artikelen.

Pakketten door PostNL pakketdienst

Maandag t/m zaterdag: 9:00 – 18:00 uur
Zondag: niet mogelijk

Grote en/of zware artikelen door onze chauffeurs

Donderdag en vrijdag: 9:00 – 18:00 uur