Retourneren en ruilen

Spijt van je aankoop? Dat kan gebeuren. Natuurlijk kun je bij Livinn Zevenaar ruilen of retourneren. De meeste artikelen kun je binnen 14 dagen retourneren, zonder opgave van reden. Bekijk welke retouroptie voor jou van toepassing is:

Gekocht in de winkel:
Producten gekocht in de winkel of via mail kunnen niet geretourneerd of geruild worden.

Gekocht in de webshop:
Retourneren kan in ons magazijn in Ulft, via de post of ophaaldienst (voor grote/zware artikelen), binnen 14 dagen.
Ruilen kan helaas niet. Je zult dan een nieuwe bestelling moeten plaatsen.

Retourvoorwaarden bij aankopen in de webshop:

– De kosten voor het retourzendingen zijn voor je eigen rekening.

– Nadat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren, moet je het binnen 14 dagen versturen.

– Artikelen die voor jou op maat/kleur gemaakt of aangepast zijn, kun je niet retourneren of ruilen als je spijt hebt van je aankoop. Dit kan wel als je er een klacht over hebt en je aanspraak wilt maken op de garantie.

– Bij retournering moeten de artikelen ongebruikt, onbeschadigd, in de originele staat en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking zijn. Eventuele waardevermindering van het product door bijvoorbeeld schade, kunnen wij bij je in rekening brengen. Ruilen kan helaas niet. Je zult een nieuwe bestelling moeten plaatsen

– Als je al je artikelen uit je bestelling retourneert, krijg je ook de bezorgkosten terug, de kosten voor retourzendingen zijn voor eigen rekening.

– Zorg ervoor dat je de kassabon of orderbevestiging bij je hebt, als je het artikel in de winkel komt terugbrengen.

– Stuur je het artikel retour via een vervoerder? Dan is de retourprocedure afhankelijk van de manier waarop het artikel is thuisbezorgd, de kosten voor retourzendingen zijn voor eigen rekening.

Gekocht in de webshop en thuisbezorgd door PostNL Pakketdienst
Als je een product koopt, krijg je 14 dagen bedenktijd. Ben je niet tevreden, dan kun je de artikelen vanaf een dag na ontvangst aanmelden bij ons via de klantenservice. Als er een artikel opgehaald moet worden, dan zijn de retourkosten voor je eigen rekening.

Gekocht in de webshop en thuisbezorgd door onze bezorgers
Als je een product koopt, krijg je 14 dagen bedenktijd. Ben je niet tevreden, dan kun je een ophaalafspraak maken via de klantenservice, tel. 0316 – 524 461. De kosten van deze retourzending kunnen oplopen tot € 150,-.

Ook belangrijk

– Artikelen die in elkaar zijn gezet, kunnen we alleen retour nemen als het artikel weer uit elkaar is gehaald. Alle materialen en onderdelen moeten compleet aangeleverd worden in (voor zover mogelijk) de originele verpakkingen. Zorg dat de artikelen goed zijn beschermd tegen eventuele transportschade. We kunnen een deel van de aankoopsom inhouden als de geretourneerde artikelen minder waard zijn geworden en dus ook niet meer voor de originele prijs verkocht kunnen worden.

– Alle artikelen worden met de grootst mogelijke zorg verpakt voor transport. Helaas kan een artikel toch beschadigd raken tijdens transport. Controleer daarom je aankoop goed direct na bezorging. Is een artikel beschadigd bij bezorging? Laat de bezorger een (elektronische) aantekening op de bon maken voordat je voor ontvangst tekent. Lees verder voor de retourmelding of ruilen van artikelen beschadigd bij bezorging. Als een artikel niet naar behoren werkt of kapot gaat, kom dan naar onze winkel om het op te laten lossen. Ben je er niet zeker van of het defect onder de garantie valt, neem dan eerst contact op met onze klantenservice.

– Als we de geretourneerde artikelen hebben ontvangen of je kunt aantonen dat de artikelen zijn geretourneerd, dan betalen we je zo snel mogelijk terug.

Terugbetaling bij annuleren webshop bestellingen

– Heb je in de winkel geannuleerd? 
Dan betalen we je contant terug of met een overboeking op je bankrekening*
– Heb je betaald met een creditcard?
Dan doen we een overboeking op je creditcard bankrekening.
– Heb je telefonisch geannuleerd?
Dan betalen we je terug met een overboeking op je bankrekening*

* Normale verwerkingstijd overboekingen is 14 dagen, uitzonderingen daargelaten.

De termijn van 14 dagen gaat in op de dag dat je de annulering hebt gemeld. Annuleer je een complete bestelling op tijd? Dan ontvang je ook de betaalde verzendkosten terug. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

Retour melden

Zelf retourneren via pakketdienst (zelf laten frankeren)

Je kunt een retourmelding doen door contact op te nemen met onze klantenservice via 0316 – 524 461. Houd je ordernummer bij de hand. Voor grote en/of zware artikelen maken we samen een ophaalafspraak, want deze kunnen niet via pakketpost geretourneerd kunnen worden.

Voor overige artikelen geldt:

  1. Verpak het artikel stevig in de originele verpakking (indien mogelijk).
  2. Verpak het artikel in een stevige omdoos.
  3. Lever het pakket in bij een PostNL pakketpunt. De verzendkosten zijn voor eigen rekening.
  4. Vraag om een bewijs van afgifte en bewaar deze goed. Wij zijn niet aansprakelijk voor beschadigingen of zoekgeraakte retourartikelen.
  5. Na ontvangst van het artikel wordt beoordeeld of het aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan gaan we ons best doen om binnen 5 werkdagen het volledige bedrag terug te storen. Soms lukt dit niet, maar je kunt ervan uitgaan dat je uiterlijk 14 dagen na je retourmelding het geld terug hebt. 

Status van mijn terugbetaling?

De status van je terugbetaling kun je terugvinden in je account, bij de bestelling.

Geen terugbetaling ontvangen?

Het verschilt per bank hoe lang het duurt voordat de terugbetaling op je rekening staat. We betalen binnen 5 werkdagen na afhandeling van de retourzending. Staat het bedrag na 14 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact op met de klantenservice.